Friday, April 27, 2012

တစ္ခုၿပီးမွ တစ္ခု

ကြ်န္ေတာ့တြင္ ကိုယ္တိုင္မၾကိဳက္သည့္ အက်င့္တစ္ခုရွိသည္။ ေနာက္ဆံတင္းျခင္း ျဖစ္၏။ အမ္အာတီဘူူတာမွ အိမ္သို႔ စက္ဘီးစီးၿပီးျပန္လာစဥ္ ေဘာင္းဘီအိတ္ေထာင္ရွိဖုန္းထဲသို႔ မက္ေဆ့ခ်္ ဝင္လာသည္။ ဘယ္သူ၊ ဘာအတြက္ႏွင့္ပို႔မွန္း သိလ်က္ႏွင့္ပင္ မတ္ေဆ့ခ်္ကို ဖြင့္ဖတ္ခ်င္ေနသည္ကို သတိထားမိလုိ္က္သည္။ မီးပိြဳင့္တြင္ ခဏရပ္ေစာင့္ရစဥ္ ဖြင့္ဖတ္လိုက္သည္။ ဘာမွမဟုတ္။ အေရးမၾကီးသည့္ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို သူငယ္ခ်င္းမွ လွမ္းပို႔ျခင္းျဖစ္သည္။ သို႔တိုင္ အိမ္မေရာက္ခင္ ဖြင့္ဖတ္ခ်င္စိတ္ကို တား၍မရလိုက္။

ယခင္ကလည္း ထိုသုိ႔ မၾကာခဏျဖစ္ဖူးသည္။ လူတစ္ေယာက္ႏွင့္ စကားေျပာေနစဥ္ အျခားလူတစ္ေယာက္မွ လာေျပာပါက ေျပာလက္စ စကားကိုရပ္၍ထိုလူကို လွည့္စကားေျပာသည္။ ၿပီးေနာက္ ပထမေျပာလက္စလူကို အားနာသျဖင့္ ပထမလူကို ျပန္လွည့္ေျပာျပန္သည္။ ထိုအခါ ေယာင္နနက်န္ခဲ့ေသာ ဒုတိယလူကို အားနာေနျပန္သည္။ ဤသို႔ အၾကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာျဖစ္ဖူးသည္ကိုလည္း ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတိထားမိျပန္သည္။ ဗ်ာမ်ားျခင္းဟူ ေခၚက ပိုသင့္ေတာ္မည္ထင္သည္။

ဤကိစၥေလးမွာ ဤေနရာတြင္ ဘာမွမဟုတ္ေသာ္လည္း အေရးၾကီးကိစၥမ်ားတြင္ ဒုကၡကို မိတ္ကပ္ခ်ယ္ရုံမက၊ ဆံပင္တုပါစြပ္၍ အဝတ္အစားသစ္သစ္ႏွင့္ အလွျပင္ကာ ေပးေလသည္။ အေရးၾကီးကိစၥႏွင့္ တက္စီငွားအစီး၊ ကားကိုအတား၊ ဖုန္းက အလာ၊ ဖုန္းေျပာရင္းႏွင့္တက္စီငွား၊ အာရုံက ဟုိေရာက္ဒီေရာက္၊ စိတ္ရွဳပ္၍ေခါင္းမူးရေလသည္။ အထုပ္အပိုးမ်ားသာပါလွ်င္ေတာ့ ေျပာမေနပါႏွင့္ေတာ့။ ဒုကၡလွလွကို နဖူးေတြ႔၊ ဒူးေတြ႔ ေတြ႔ျခင္းပါေပ။

လူအမ်ားႏွင့္လုပ္သည့္ ပြဲမ်ိဳးတြင္လည္း အလုပ္မ်ားရသည့္ၾကားထဲ အာရုံကုိ အေႏွာက္ယွက္ခံရေသာအခါ ဟုိဟာလုပ္ရမလို၊ ဒီဟာ အျပီးသတ္ရမလိုႏွင့္ အရူးမီးဝုိင္းျဖစ္ရျပန္သည္။ လုပ္လက္စကို ဆက္လုပ္ရမွာလည္းအခက္၊ အခုခ်က္ခ်င္းလုပ္မွ ျဖစ္မည့္အရာကို ေျပးလုပ္ရမွာကလဲ အဆင္မေျပ၊ ျပႆနာတစ္ခုကို ရွင္းခိုင္းေနသည့္လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ားကိုလည္း ေသခ်ာအာရုံမက်၊ မလွမ္းမကမ္းမွာျမင္ေနရသည့္ ကိုယ္ရွင္းလိုက္လွ်င္ျပီးသြားမည့္ အခက္အခဲတစ္ခုကိုလဲ ေျပးၿပီးရွင္းခ်င္၊ ေရႊပြဲလာမ်ား၏ လုိလားေတာင္းဆုိခ်က္မ်ားကလည္း ေခါင္းကိုအလုပ္ေပးႏွင့္ အေတာ္ပင္ ပ်ာယာခတ္ရေပသည္။

 ဤနည္း ဤနွင္ျဖင့္ စိတ္အက်ဥ္း ၈၉ပါး အက်ယ္ ၁၂၁ပါးဟူ၍ အဘိဓမၼာတြင္ပါေသာ စိတ္အေထြေထြသည္ လူကို ညွင္းပမ္းေလသည္။ ေတာ္ပါေသး၏။ စိတ္အက်ဥ္း ၈၉ပါးခန္႔သာရွိ၍ျဖစ္သည္။  ၈၉၀ ခန္႔ဆုိပါက သြက္သြက္ခါ ရူးေလာက္ေပသည္။

 ကိုယ္တစ္ေယာက္သာ ထိုေရြ ႔ ထိုမွ် စိတ္ေနာက္ရေလသေလာဟု အျခားလူမ်ားကို ေခ်ာင္းေျမာင္း အကဲခတ္၏။ မသိမသာ ခိုးၾကည့္၍ ေနာက္ေယာင္ခံ၏။ ေပၚေပၚတင္တင္စိတ္ရွဳပ္ေအာင္လုပ္၍ စမ္းသပ္၏။
အတင္းအဓမၼဝင္ေႏွာက္၏။ ဒင္းတို႔လည္း စိတ္ရွဳပ္ၾကသည္ခ်ည္းသာတည္း။ ေကာင္းေလစြ၊ ေကာင္းေလစြ။ အေဖာ္မ်ားရွိျခင္းသည္ အားငယ္မွဳကို အေတာ္ပင္ သက္သာေစသည္တကား။

ျပႆနာဟူသည္ အရင္းအျမစ္ကို သိရုံႏွင့္မၿပီး၊ ေျဖရွင္းနည္းပါရွာရမည္ျဖစ္၏။ အရင္းအျမစ္မွာ ဗ်ာမ်ားျခင္း၊ ေနာက္ဆံတင္းျခင္း၊ ပ်ာယာခတ္ျခင္းျဖစ္၏။ ထုိအရာမ်ားေၾကာင့္ ဤအရာျဖစ္ေၾကာင္းသိေသာအခါ ဤအရာမျဖစ္ေအာင္လုပ္ဖို႔ ထုိအရာမ်ားကိုတားရမည္ဟု သိလာ၏။ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာ ပဋိစၥသမုပၸစက္ဝိုင္းၾကီးမွ အရာအားလုံး၏အရင္းခံျဖစ္ေသာ တဏွာကိုျဖတ္လွ်င္ ဇာတိ၊ဇရာ၊မရဏတည္းဟူေသာ ဒုကၡအေပါင္းတို႔ခ်ဳပ္ျငိမ္း၏ ဟူေသာ သေဘာကို ေကာ္ပီကူးယုံမွ်သာျဖစ္၏။ အနာသိေသာအခါ ေဆးရွာရလြယ္ေလသည္။ ၾကံဳေနရေသာ ျပႆနာမွာ ပဋိစၥသမုပၸစက္ဝုိင္းကဲ့သုိ႔ မၾကီးက်ယ္မရွဳပ္ေထြး၊ ဇာတိ၊ဇရာ၊ မရဏေလာက္ ဒုကၡမေပး၊ တဏွာေလာက္ျဖတ္ရမခက္။ သာမန္အႏၶပုထုဇဥ္အတြက္ သာမန္ျပႆနာ အေသးအဖြဲေလးပင္ျဖစ္၏။

ကိစၥတစ္ခုကို ေျဖရွင္းေသာအခါ ထိုကိစၥကို ၿပီးေအာင္အရင္ အာရုံစိုက္လိုုက္၏။ က်န္သည့္အရာမ်ား သြား၊ ေနာက္မ်ားမွသာလာခဲ့ဟူလို။ သိပ္အေရးၾကီးေနလြန္းမက ၾကီးကဆုံးရွဳံးမွဳမ်ားမည့္ဟာကို အရင္ဦးစားေပး ရွင္းပစ္လုိက္၏။ အရွဳပ္ေပါင္းစုံတက္လာက မရွင္းမျဖစ္လက္ငင္းအေရးၾကီးဆုံးမွသည္ အခ်ိန္ဆဲြ၍ရသည့္ ျပႆနာအထိ အျမန္စီစဥ္၍ တစ္ခုၿပီးတစ္ခုရွင္း၏။ တစ္ခုရွင္းေနတုံး တစ္ခုေခါင္းထဲကို အဝင္မခံ။ ထပ္ေပၚလာသည့္ အျခားျပႆနာမ်ားက ရွင္းေနဆဲ ကိစၥမၿပီးမခ်င္းထိုင္ေစာင့္ေစ။ ေယာင္၍မွ်ပင္ ေခါင္းငဲ့မၾကည့္ေလႏွင့္။

တစ္ခါတစ္ရံ ႏွစ္ခုသံုးခု ၿပံဳလုပ္ရင္း ေခါင္းရွဳပ္လာပါက....တစ္ခုကိုအသာထား၊ တစ္ခုကို ဆုိင္းငံ႔၍ က်န္သည့္တစ္ခုကို အရင္ၿပီးေအာင္လုပ္၏။ ဥပမာ...ဖုန္းေျပာရင္း၊ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုေရးေနစဥ္ တစ္စုံတစ္ေယာက္ကလာေခၚပါက အေျခအေနကိုၾကည့္၍ တစ္ခုကို အရင္ၿပီးေအာင္လုပ္သည္။ က်န္သည့္အရာမ်ားခဏ နားထား။ ဖုန္းျပန္ေခၚမည္ဆုိျခင္းျဖစ္ေစ၊ ခဏေနမွ ျပန္လာေခၚပါျဖစ္ေစ၊ အားလုံးၿပီးမွဆက္ေရးမယ္ျဖစ္ေစ၊ တစ္ခုခုျဖင့္ တစ္ခုေသာအလုပ္ကိုသာ ၿပီးေအာင္အရင္အာရုံစုိက္ႏုိင္ေလသည္။

အလြန္ရုိးရွင္းလြယ္ကူေသာ ကိစၥမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ သတိမမူမိက ေန႔စဥ္ပင္ ပ်ာရိပ်ာယာႏွင့္ စိတ္ရွဳပ္ရတတ္သည္။ ရိုးရွင္းလြယ္ကူေသာ္လည္း ေျဖရွင္းရမည္႔နည္းလမ္းမ်ားကို လိုက္နာမွဳကင္း၍ျဖစ္သည္။ သတိတစ္ခုျဖင္႔ကပ္လုိက္ေသာအခါ ကိစၥရပ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေခါင္းမရွဳပ္ရဘဲ အလြယ္တကူ သက္ေတာင့္သက္သာ ေခ်ာေခ်ာေမာေမာ ေျပေျပျပစ္ျပစ္ျဖင့္ ၿပီးဆုံးျခင္းသုိ႔ေရာက္ၾကေလသည္။ သတိမူ၍ အဓိက သာမညခဲြျခားကာ တစ္ခုၿပီးမွတစ္ခု ရွင္းပါက စိတ္ဟူသည္ အၿမဲၾကည္လင္၍ ျပႆနာအားလုံးကို လက္ခံေျဖရွင္းႏုိင္ေနမည္ျဖစ္သည္။ မည္မွ်ပင္ ၾကီးသည့္ျပႆနာႏွစ္ခုလာလာ ေခါင္းတစ္လုံးနွင့္ ေရအိုးႏွစ္လုံးမရြက္ႏုိင္ဟူေသာ စကားကို ႏွလုံးသြင္း၍ တစ္ခုခုကိုသာ အာရုံရွင္းရွင္းျဖင့္ ၿပီးျပတ္ေအာင္လုပ္ကိုင္ရမည္ ျဖစ္ေလသည္။

No comments:

Post a Comment